Naše poslání

Posláním našeho Domova je vytvářet příjemné a vlídné prostředí pro důstojný život a klidné stáří, co nejvíce zachovat soukromí, podpořit soběstačnost a zachovat zvyklosti z klientova běžného života.

Cíle poskytované služby

  • kvalitně naplňovat sociální službu dle zákona o Sociálních službách č.108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů
  • podporovat sociální začlenění, prevence sociálního vyloučení
  • modernizovat DS, tak aby odpovídala potřebám, postižením a zásadám, aby byl domov bezpečný, příjemný , rekonstrukce pokojů tak aby mohl zůstat ve svém pokoji i po zhoršení zdravotního stavu
  • stabilizovat počty zaměstnanců
  • profesionalizovat zaměstnance, školení v oblasti individuálního plánování
  • rozšířit aktivity klientů o terapie (canisterapie, arteterapie)
  • otevřít se veřejnosti, možnost mezigeneračních kontaktů, například Mezi námi, Duhový tandem
  • rozšířit stáže v oblasti nutriční, sociální
  • dobrovolnická činnost
  • zprostředkovat kontakty s veřejností – s umělci, zajímavými osobnostmi, prodejci apod.
Cílová skupina Domova pro seniory
V souladu s § 49 zákona č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, poskytuje Domov pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby. Cílovou skupinou Domova jsou osoby, které mají sníženou soběstačnost v základních životních dovednostech (zejména z důvodu věku) a nemohou setrvávat v domácím, přirozeném prostředí, a to ani za podpory rodiny a návazných terénních sociálních služeb. Sociální služba je určena mladším seniorům (65-80 let) a starším seniorům (nad 80 let).
Cílová skupina Domova se zvláštním režimem
V souladu s § 50 zákona č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů, poskytuje Domov se zvláštním režimem Ďáblice pobytové služby osobám s Alzheimerovou chorobou a ostatními typy demencí, které mají sníženou soběstačnost z důvodu tohoto onemocnění, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby. Sociální služba je určena mladším seniorům (65-80 let) a starším seniorům (nad 80 let).

Kdy se služba neposkytuje

Domov nepřijímá klienty, pokud:

  • zájemce nepatří do cílové skupiny
  • nemá volnou kapacitu pro poskytování registrované sociální služby
  • neposkytuje typ a rozsah sociální služby, kterou zájemce potřebuje a vyžaduje
  • zájemce trpí akutním/chronickým infekčním onemocněním
  • zdravotní stav zájemce vyžaduje ústavní péči ve zdravotnickém zařízení
  • zájemce, jehož chování by závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití, nebo sociálně nepřizpůsobivý

Naše zásady

Základní zásadou poskytované služby je dodržování práv a svobod klientů, ke kterým patří:

  • dbát na důstojnost a jedinečnost každého člověka
  • akceptovat soukromí a intimitu klientů
  • respektovat potřeby a projevy vůle klienta
  • podporovat vztahy s rodinou, příbuznými, blízkými
  • respektovat náboženské vyznání

Zásady zaměřené na kvalitní personální zajištění služby:

  • podporovat týmovou spolupráci a komunikaci
  • rozvíjet empatický přístup
  • podporovat rovnocenný vztah pracovník versus klient
  • vytvářet a respektovat pravidla, aby zajistila kvalitu poskytované péče
  • transparentnost poskytované služby

 

Domov respektuje, dodržuje a rozvíjí základní principy poskytování pobytové sociální služby, tak jak jsou definovány v zákoně č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Tyto principy jsou rozpracovány ve Standardech kvality a souvisejících materiálech a jsou závazné pro všechny zaměstnance Domova s ohledem na jejich pracovní zařazení.

  • zaměstnanci Domova jednají s klienty tak, aby vytvářeli bezpečnou, vstřícnou a přátelskou atmosféru, neslibují nereálné, v rámci možností plně respektují přání a potřeby klientů vyjádřené jazykem a způsobem blízkým klientovi, který se nesnaží násilně transformovat do odborné terminologie
  • jednání o potřebách, přáních klientů a možnostech poskytovaných služeb se řídí individuálním přístupem v rámci individuálního plánování
  • při jednání s klientem je povinností zaměstnanců Domova chránit a respektovat práva klienta; v případě, že názory rodiny, či blízké osoby klienta jsou v rozporu s vědomým a srozumitelným vyjádřením klienta o jeho prioritách, hájí Domov zájmy klienta
  • spory, střety zájmů, situace porušení práv a stížností klientů jsou řešeny v standardu č. 7
  • při jednání s klienty je prioritou podpora jejich schopnosti při rozhodování a jejich vůle při formulaci svých potřeb a požadavků
  • nezbytnou součástí jednání s klientem je podpora a pomoc při navazování kontaktů s přirozeným sociálním prostředím, prevence sociálního vyloučení a podpora kontaktů s místní komunitou – spolubydlícími.

 

Standardy kvality jsou k dispozici pracovníkům, uživatelům i rodinným příslušníkům (Standard kvality č. 2, Ochrana práv uživatelů služby a Domácí řád, Standard kvality č. 5, Individuální plánování průběhu služby, Standard kvality č. 7 Stížnosti na poskytování služby).

Domov respektuje ochranu osobních údajů. K tomu používá systém GDPR.